marți, 7 decembrie 2010

Hip-Hop-Hipster-Hippie-Hap

Deşi mereu sunt defazată în privinţa modei, în faţa sau în urma ei, trebuie să recunosc că îmi place să observ noua hipstereală.
Toată nebunia asta cu hand-made, bio, indie, artsy mă face să ameţesc, mă dă pe spate. Filme europene, cocktailuri necunoscute, trupe obscure de muzică, biciclete împodobite cu flori şi fără viteze, second-hand, pălăriuţe. De mică n-am mai văzut atâta bucurie pentru nişte mărunţişuri. Ne bucurăm să împrumutăm rolurile celuilalt gen, să avem moduri alternative de viaţă, nunţi în picioarele goale şi să folosim tot ceea ce nu folosesc ceilalţi. Ne dedicăm unor cauze: tinerii din Moldova care nu au văzut marea, să trimitem scrisori în plic, să facem schimburi de haine, concerte cu strângere de fonduri, ecologie şi altele. Cu cât ne ridicăm din albia omului de rând, fără educaţie, ajungem la lucruri din ce în ce mai bizare. Cu cât pretenţiile locului în care mă aflu sunt mai mari, cu atât cei care mă înconjoară sunt mai excentrici. Se pune atâta accent pe individualitate şi prin asta se înţelege doar imaginea pe care ţi-o faci.
Unii oameni sunt atât de îndreptaţi spre ei înşişi încât, în fiecare zi, oglinda îi păcăleşte, spunându-le că sunt indivizi unici, când de fapt fiecare bucăţică din ei este o cărămidă împrumutată de la ceilalţi.



Am ajuns la concluzia că adevărata individualitate nu epatează, ba este chiar minimală. Imaginea ar trebui să fie cea a unui anonim, nedefinită şi capabilă să se raporteze la cât mai multe lucruri. Funcţională şi concisă: nu haina îl face pe om. Ideile ar trebui să fie cele care te fac alternativ.
În ziua de azi, toţi suntem artişti, orice exprimare a sinelui poate fi artă, cât timp are intenţia de a fi altfel. Nu avem lucruri mai importante de făcut decât să ne dăm artişti? Până la urmă, ce-i arta? O reprezentare culturală a frumosului, îmi spune cineva. Culturală, deci înseamnă ceva.
Ce mă deranjează la oamenii care se pretind altfel este faptul că au impresia că este uşor să fii altfel. De exemplu, oamenii care poarta dreaduri, sau codiţe din acelea de aţă, prinse în păr. Care şi le fac fără să cunoscă substratul cultural şi semnificaţia purtării lor. Forme fără fond.
Am prieteni mai toleranţi (şi puţin cam "imaculaţi") care spun că fiecare este liber să se exprime cum doreşte, să se îmbrace cum doreşte şi nu ar trebui să conteze asta. Atunci lăsaţi-mă să fiu liberă să-i desconsider pe cei care în ochii mei sunt superficiali şi fac lucruri din raţiuni mărunte. Şi să-mi doresc ca oamenii să fie mai atenţi la ce transmit şi ce înseamnă un lucru, mai ales când se pretind a fi ieşiţi din rândurile gri ale prostimii.

11 comentarii:

  1. Citind postul tău mă gândeam oare facem toate câte ai spus tu doar ca să ieșim în evidentă, să ne exprimăm propria artă, sau am ajuns atât de individualiști, nu ne mai pasă că trăim într-o comunitate cu reguli nescrise ale bunului simț, am ajuns să împrumutăm obiceiuri comportamentale și vestimentare cărora nici măcar nu le știm proveniența culturală și substratul lor cum spui tu...
    Vi sa urcat democrația la cap... liberă exprimare prost înțeleasă... imitatori... fără personalitate, aceasta este lumea în care trăim...

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine spus! Bine spus! Felicitari. Comentariile sunt inutile cand esti de acord cu continutul articolului. Si sunt.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Ovidiu
    Dreptul de a te exprima a dus la multe lucruri superficiale si este folosit drept pretext pentru niste actiuni golite de sens. Il respect si il consider sacru, dar cred ca oamenii au niste responsabilitati fata de ei insisi si ar trebui sa gandeasca mai in profunzime.

    @cerbulvechi
    Multumesc, chiar ma bucur ca nu sunt singura care are parerea asta si ca am fost inteleasa. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. straturi peste straturi de masti - oamenii au nevoie de iluzii. de ceva, orice.

    RăspundețiȘtergere
  5. @nobody
    Nu degeaba s-a vorbit despre "dramaturgia sociala". Fiecare joaca rolul lui.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mmmm... Vreau sa te contrazic, dar nu prea am cu ce. Insa eu, reusesc deseori sa trec de hainele unei persoane si sa ma "indragostesc" de un gest, de o voce, sau de un parfum.
    Si cata vreme n-are cizme de cauciu' in picioare vara la 40j de grade, ii ok.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Rasta Man
    Sigur, hainele n-ar trebui sa conteze. Dar cand alegi intentionat sa te exprime ceva ce nu intelegi, atunci devine o problema de atitudine.
    De exemplu, cei multi care purtau tricouri cu Che Guevara si nu stiau cine este si ce a facut.

    RăspundețiȘtergere
  8. Bine ar fi ca si muzica anilor 70 sa revina...........

    RăspundețiȘtergere
  9. @Gyerko Szabolcs- Laszlo
    Inca traieste, e ok, bine sanatoasa.

    RăspundețiȘtergere
  10. Phidas, nu sunt de acord cu schimbul de linkuri, mi se pare un "troc". Daca imi place blogul tau, te trec. Daca-ti place ce scriu eu, poti sa ma treci in semn de apreciere.

    RăspundețiȘtergere